Korzystanie z MyMedCal oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
§2 Stosowane definicje
System – MyMedCal – oprogramowanie dostępne przez przeglądarkę internetową, służące do umawiania wizyt online przez Pacjentów oraz służące do umawiania i zarządzania wizytami, grafikami, placówkami i zespołem specjalistów przez Użytkowników.
Usługodawca – Artur Niedźwiedź, z siedzibą przy ul. Władysława Łokietka 12e/8, 41-106 Siemianowice Śląskie, NIP: 6431784682; REGON: 541314751. Usługodawca jest Twórcą i Administratorem głównym Systemu.
Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna korzystająca z Systemu na podstawie umowy. Usługobiorca zakłada konto główne i zarządza dostępem pozostałych Użytkowników.
Administrator – Usługobiorca i/lub Użytkownik, któremu Usługobiorca nadał uprawnienia Administratora. Administrator, posiada wszelkie uprawnienia w zakresie korzystania z Systemu.
Użytkownik – osoba fizyczna, której Usługobiorca udzielił dostępu do Systemu. Użytkownik może być przypisany do jednego lub kilku Placówek oraz mieć przypisane równocześnie różne poziomy uprawnień, zależnie od roli i zakresu jego obowiązków.
Specjalista – Użytkownik, któremu Administrator nadał uprawnienia Specjalisty. Specjalista, w ramach przypisanej Placówki może zarządzać swoimi danymi, tworzyć i edytować grafik oraz wizyty, ma dostęp do danych swoich Pacjentów oraz własnych statystyk. Może również przeglądać grafiki pozostałych Specjalistów.
Koordynator – Użytkownik, któremu Administrator nadał uprawnienia Koordynatora. Koordynator, w ramach przypisanej Placówki może zarządzać danymi Placówki i Specjalistów, edytować uprawnienia Użytkowników, tworzyć i modyfikować grafiki Specjalistów, tworzyć i modyfikować wizyty, ma dostęp do wszystkich grafików, wizyt, danych Pacjentów oraz statystyk.
Recepcja – Użytkownik, któremu Administrator nadał uprawnienia Recepcji. Recepcja, w ramach przypisanej Placówki, ma dostęp do danych, grafików oraz wizyt Specjalistów, może tworzyć i edytować wizyty, ma dostęp do danych Pacjentów oraz Placówki.
Pacjent – osoba korzystająca z usług Usługobiorcy, umawiająca wizyty poprzez widget online.
Placówka – miejsce, w którym prowadzona jest działalność specjalistyczna, posiada jeden lub kilka Pokoi.
Pokój – pomieszczenie w Placówce, w którym prowadzone są usługi specjalistyczne. Każdy pokój posiada swój odrębny grafik.
Regulamin – niniejszy Regulamin, który stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
Cennik – dostępna na stronie internetowej mymedcal.pl/#cennik aktualna lista stawek Opłat Abonamentowych, kwoty netto w polskich złotych.
Opłata Abonamentowa – należność na rzecz Usługodawcy z tytułu świadczenia Usługi Abonamentowej, określona w Cenniku.
Usługa Abonamentowa – określone pakietem wybrane usługi związane z korzystaniem z Systemu, dostępne odpłatnie, wyłącznie w Okresie Abonamentowym.
Okres Abonamentowy – okres wynoszący rok lub miesiąc kalendarzowy; w przypadku pierwszego zalogowania do Konta Administratora w trakcie miesiąca kalendarzowego, pierwszy Okres Abonamentowy liczony jest od dnia zalogowania do końca takiego miesiąca kalendarzowego (opłata zostanie naliczona proporcjonalnie do ilości dni pozostały do końca bieżącego Okresu Abonamentowego).
Pliki cookies – małe pliki, które są pobierane i przechowywane na komputerze lub innym urządzeniu Użytkownika, powiązanym z informacjami o sposobie użytkowania strony.
Polityka prywatności – określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w związku z korzystaniem z Systemu, dostępna na stronie internetowej: mymedcal.pl/polityka-prywatnosci
§3 Przedmiot umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
Usługodawca jest producentem Systemu i przysługują mu autorskie prawa majątkowe do Systemu.
W ramach zawartej umowy Usługodawca, jako twórca Systemu, udziela Usługobiorcy niewyłącznej licencji na korzystanie z Systemu zgodnie z jego przeznaczeniem i zawartą Umową. Licencja na korzystanie z Usługi Abonamentowej jest odpłatna i mieści się w Opłacie Abonamentowej. Licencja uprawnia Usługobiorcę do zwielokrotnienia tymczasowego Systemu poprzez jego wyświetlanie oraz stosowanie w celu korzystania z Usługi Abonamentowej lub dostępu do Konta przez Usługobiorcę oraz uprawnionych Użytkowników.
Usługodawca jest producentem Systemu i przysługują mu autorskie prawa majątkowe do Systemu.
Licencja trwa odpowiednio przez Okres Abonamentowy lub przez czas od założenia Konta Usługobiorcy do jego usunięcia.
Użytkownikowi nie przysługuje prawo odpłatnego lub nieodpłatnego udostępniania Systemu lub jakiejkolwiek jego części, w tym motywów graficznych i rozwiązań technologicznych o charakterze twórczym osobom trzecim, za wyjątkiem jego udostępniania uprawnionym Użytkownikom zgodnie z Regulaminem.
Dostępny zakres funkcjonalności Systemu wynika z wybranego przez Usługobiorcę pakietu w Usłudze Abonamentowej. Zakres funkcjonalności Systemu przedstawiony jest w Cenniku.
System dostępny jest w formule Software as a Service (SaaS), a Użytkownik ma do niego dostęp o dowolnej porze, z dowolnego urządzenia pozwalającego na dostęp do Internetu.
System wspiera następujące minimalne wersje przeglądarek internetowych:
Google Chrome – wersja 90,
Mozilla Firefox – wersja 88,
Microsoft Edge – wersja 90,
Safari – wersja 14,
Opera – wersja 76.
Usługobiorca może udzielać dostępu do Systemu pracownikom i zleceniobiorcom oraz nadawać im różne uprawnienia (Specjalisty, Administratora, Koordynatora, Recepcji).
Administrator może przypisać uprawnienia Specjalisty maksymalnie dwunastu Użytkownikom w ramach jednego pomieszczenia.
Akceptując Regulamin Usługobiorca oświadcza, że zobowiąże Użytkowników, którym udzielono dostępu do Systemu, do zapoznania się i stosowania się do postanowień Regulaminu. Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za naruszenie Regulaminu przez Użytkowników, którym udzielono dostępu do Systemu.
Usługodawca nie kontroluje komu udzielono dostępu do Systemu z wyjątkiem weryfikowania liczby Specjalistów przypisanych do jednego pomieszczenia.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania Użytkowników.
§4 Usługa Abonamentowa
Usługobiorca składa Usługodawcy dyspozycję założenia konta Usługobiorcy oraz zawarcia umowy o świadczenie Usługi Abonamentowej, wypełniając formularz rejestracyjny - podając wszystkie wymagane dane, wybierając Usługę Abonamentową oraz akceptując Regulamin i Politykę Prywatności.
Konto Usługobiorcy jest aktywne od momentu pierwszego zalogowania do czasu usunięcia Konta przez Usługodawcę.
Korzystanie z pełnej funkcjonalności Konta Usługobiorcy w wybranej Usłudze Abonamentowej jest możliwe po opłaceniu Usługi Abonamentowej w Okresie Abonamentowym.
Pomieszczenia, dostępne w Systemie dla Usługobiorcy, mogą być utworzone lub usunięte jedynie przez Usługodawcę (zmiana Opłaty Abonamentowej). Zmiana ilości pomieszczeń możliwa jest podczas trwania Okresu Abonamentowego, natomiast wiąże się to z poniesieniem opłaty za cały Okres Abonamentowy.
Usługobiorca może tworzyć konta Użytkownika i określać ich uprawnienia. Każde konto Użytkownika jest przypisane do Konta Usługobiorcy. Usługobiorca może trwale usunąć Konto Użytkownika w każdym czasie.
Usługobiorca może rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi Abonamentowej w drodze wypowiedzenia złożonego Usługodawcy w formie dokumentowej na 15 dni przed zakończeniem Okresu Abonamentowego, w przeciwnym razie Usługobiorca będzie zobowiązany do poniesienia Opłaty Abonamentowej za kolejny Okres Abonamentowy.
Umowa o świadczenie Usługi Abonamentowej rozwiązuje się na koniec aktualnego Okresu Abonamentowego w przypadku: złożenia jej wypowiedzenia przez Usługobiorcę zgodnie z ust. 6; gdy na koniec Okresu Abonamentowego usługa prowadzenia Konta Usługobiorcy pozostaje wstrzymana przez Usługodawcę zgodnie z § 5 ust. 6; usunięcia Konta Usługobiorcy zgodnie z § 8.
W ramach Usługi Abonamentowej Usługodawca może oferować funkcjonalność umożliwiającą wysyłanie SMS. Funkcjonalność wysyłania SMS jest dodatkowo płatna, zgodnie z poniższym cennikiem:
Nazwa pakietu
Krajowe SMS
Zagraniczne SMS
Koszt pakietu brutto PLN/msc
Starter
250
10
60
Standard
500
20
115
Premium
750
30
170
Pro
1000
40
220
§5 Płatności
Opłata Abonamentowa jest wnoszona z góry na początku każdego Okresu Abonamentowego na podstawie faktury wystawionej przez Usługodawcę, za pośrednictwem płatności internetowych lub na rachunek bankowy Usługodawcy podany na fakturze, w terminie 7 dni od otrzymania faktury przez Usługobiorcę.
Wysokość Opłaty Abonamentowej określana jest zgodnie z Cennikiem przy uwzględnieniu liczby pomieszczeń, na początek danego Okresu Abonamentowego.
Wszystkie ceny podawane w Cenniku są cenami netto wyrażonymi w złotych polskich i podlegają podwyższeniu o podatek od towarów i usług VAT w aktualnie obowiązującej wysokości.
Akceptacja Regulaminu stanowi zgodę na udostępnianie faktur w formie elektronicznej w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług poprzez wysłanie jej na adres e-mail wskazany przez Usługobiorcę. Na wyraźną prośbę zgłoszoną Usługodawcy Usługobiorca otrzyma fakturę w formie papierowej.
Dane do wystawienia faktury pobierane są z formularza wypełnionego przy tworzeniu Konta Usługobiorcy lub udostępnianie przez Usługobiorcę w inny sposób. Usługobiorca odpowiada za prawidłowość tych danych.
Usługodawca, któremu Usługobiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi, może wstrzymać Usługobiorcy wybrane funkcjonalności Systemu, w tym wysyłanie SMS/mail lub umawianie online dla Pacjentów, do czasu uregulowania zaległych i bieżących należności.
Niezależnie od postanowienia ust. 6, Usługodawca, któremu Usługobiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi, powiadamia drogą elektroniczną na adres e-mail podany przy rejestracji Konta Usługobiorcy o zamiarze wstrzymania usługi prowadzenia Konta Usługobiorcy (zablokowania dostępu do Konta Usługobiorcy), jeżeli Usługobiorca ten nie ureguluje zaległych i bieżących należności w okresie 7 dni od dnia otrzymania tego powiadomienia. Brak uregulowania należności zgodnie z wezwaniem może spowodować wstrzymanie usługi prowadzenia Konta Usługobiorcy (zablokowanie dostępu do Konta Usługobiorcy).
Zablokowanie dostępu do Konta Usługobiorcy powoduje zablokowanie dostępu do Kont Użytkowników przypisanych do zablokowanego Konta Usługobiorcy.
W razie rozwiązania z winy Usługobiorcy umowy o świadczenie usługi abonamentowej przed upływem okresu, na jaki została zawarta zgodnie z ust. 8, uiszczona Opłata abonamentowa nie podlega zwrotowi.
Usługodawca może zaproponować Usługobiorcy rabat. W takim przypadku jednorazowa lub stała wysokość Opłaty Abonamentowej ustalana jest indywidualnie.
§6 Treści wprowadzane przez Użytkowników do Systemu oraz przetwarzanie danych osobowych
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej: mymedcal.pl/polityka-prywatnosci
Usługobiorca, jako administrator danych osobowych, powierza Usługodawcy, jako przedmiotowi przetwarzającemu, dane osobowe zapisane na koncie Usługobiorcy. Usługodawca przetwarza z upoważnienia Administratora lub Użytkownika w związku z realizacją umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną lub bieżącym administrowaniem Oprogramowaniem na podstawie umowy powierzenia przetwarzania, chyba że Administrator lub Użytkownik zawrze z Usługodawcą odrębną umowę w tym zakresie.
Usługodawca ma bieżący dostęp tylko do informacji związanych z danymi Użytkowników korzystających z Systemu oraz danymi Placówek, do pozostałych danych Usługodawca uzyskuje dostęp jedynie w sytuacji, w której jest to niezbędne ze względu na prace serwisowe lub rozwojowe Oprogramowania.
Usługa przechowywania danych świadczona jest za pośrednictwem Amazon Web Services (AWS), które spełniają wysokie standardy, takie jak:
wymogi HIPAA (Amerykańskiego dekretu dotyczącego elektronicznego przetwarzania danych medycznych),
wymogi określone dla bezpieczeństwa danych rządowych (takich jak tajemnicy państwowe czy wojskowych),
wymogi określone dla banków czy instytucji finansowych,
RODO dotyczące przetwarzania danych osobowych zgodnie z dekretem Unii Europejskiej z dnia 25.05.2018r.
Dokładna lokalizacja serwerów, na których przechowywane są dane nie jest znana, natomiast można ją zawęzić do okolic Frankurtu nad Menem. Fizyczny dostęp do serwerów jest zatem mocno utrudniony nie mówiąc o tym iż jest on silnie strzeżony 24 godziny na dobę.
Użytkownik jest zobowiązany zapoznać się z tym opisem w celu oceny, czy zabezpieczenia te są adekwatne do rodzaju przetwarzanych przez niego danych.
Należy mieć na uwadze, że pomimo zastosowanych zabezpieczeń, korzystanie z Systemu wiąże się z ryzykami typowymi dla ryzyk związanych z korzystaniem z Internetu, takimi jak np. ataki hakerskie. W celu zminimalizowania ryzyka Użytkownik zobowiązuje się do zachowania hasła dostępu do swojego Konta w tajemnicy i niezwłocznego poinformowania Usługodawcy o pozyskaniu danych logowania przez osoby nieuprawnione i w miarę możliwości niezwłocznej ich zmiany. Ponadto Użytkownik powinien korzystać z oryginalnych i aktualnych wersji przeglądarek internetowych oraz stosować odpowiednie oprogramowanie zabezpieczające (antywirus, antyspam itp.).
§7 Powierzenie przetwarzania danych osobowych
Usługobiorca oraz Specjalista, jako administratorzy danych osobowych, powierzają Usługodawcy, jako podmiotowi przetwarzającemu, do przetwarzania w trybie art. 28 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („ RODO”) dane osobowe zapisane na Koncie Usługobiorcy oraz Koncie Terapeuty, na zasadach, w zakresie i w celu określonych w niniejszej paragrafie.
W związku z realizacją umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną Usługodawca będzie przetwarzał w imieniu Usługobiorcy dane osobowe Użytkowników uprawnionych do korzystania z Oprogramowania. W związku z bieżącym administrowaniem Oprogramowaniem Usługodawca będzie przetwarzał w imieniu Usługobiorcy pozostałe dane osobowe zapisane na Koncie Usługobiorcy, w szczególności imię, nazwisko, adres, nr telefonu, informacje dotyczące Pacjentów Usługobiorcy i rozliczeń z nimi, z wyłączeniem danych osobowych Usługobiorcy, które Usługodawca przetwarza jako ich Administrator.
W związku z bieżącym administrowaniem Oprogramowaniem Usługodawca będzie przetwarzał w imieniu Specjalisty wszelkie dane osobowe zapisane przez Specjalistę na swoim koncie, w szczególności imię, nazwisko, adres, nr telefonu Specjalisty i jego Pacjentów, a także informacje dotyczące prowadzonej terapii pacjentów i rozliczeń z nimi.
Dane osobowe powierzone przez Usługobiorcę lub Specjalistę będą przetwarzane przez Usługodawcę wyłącznie w opisanych wyżej celach i tylko w minimalnym zakresie, jaki jest niezbędny do realizacji tych celów. W takim zakresie Usługodawca jest upoważniony do wykonywania następujących czynności przetwarzania powierzonych danych: utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
Usługodawca przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych zobowiązuje się do ich zabezpieczenia przez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, odpowiadających stanowi wiedzy technicznej, zapewniających zgodność z RODO, w tym adekwatny stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku naruszenia praw lub wolności osób, których dane dotyczą. Usługodawca stosuje w szczególności następujące zabezpieczenia: kontrolę dostępu i poziomy uprawnień, szyfrowanie transmisji z wykorzystaniem protokołu SSL, utajenie fizycznej lokalizacji serwerów.
Usługodawca zobowiązuje się do nadania upoważnień do przetwarzania danych osobowych wszystkim osobom, które będą przetwarzały powierzone dane osobowe, przy czym będą to jedynie osoby, które mają odpowiednie przeszkolenie z zakresu ochrony danych osobowych.
Usługodawca zapewnia, że osoby, które upoważnia do przetwarzania danych osobowych, zobowiążą się do zachowania tajemnicy lub będą podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania tajemnicy, o której mowa w art. 28 ust. 3 lit. b) RODO, zarówno w trakcie zatrudnienia ich na jakiejkolwiek podstawie przez Usługodawcę, jak i po jego ustaniu. Usługodawca zapewnia ponadto, że osoby, o których mowa w niniejszym ustępie, będą przetwarzały dane osobowe zgodnie z zasadą wiedzy koniecznej.
Po upływie 30 dni od momentu rozwiązania umowy o świadczenie Usługi Abonamentowej Usługodawca niezwłocznie usuwa albo zwraca Usługobiorcy lub Terapeucie, zgodnie z ich decyzją, wszelkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo Unii Europejskiej lub prawo państwa członkowskiego nakazują dalsze przechowywanie danych osobowych. Usługodawca może trwale usunąć dane osobowe, jeżeli Usługobiorca lub Terapeuta nie zażąda ich zwrotu w terminie 90 dni od momentu rozwiązania umowy o świadczenie Usługi Abonamentowej.
W przypadku stwierdzenia jakiegokolwiek naruszenia ochrony danych osobowych Usługodawca lub jego ewentualny podwykonawca zgłasza je Usługobiorcy lub Specjaliście ciągu 48h.
Zgodnie z art. 28 ust. 3 lit. h) RODO Usługobiorca i Terapeuta mają prawo kontroli, mającej na celu weryfikację, czy Usługodawca spełnia obowiązki w zakresie przetwarzania powierzonych danych osobowych wynikające z Regulaminu. Na wniosek Usługobiorcy, Usługodawca udostępnia wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków wynikających z RODO. Usługodawca udzieli informacji w terminie 15 dni roboczych od dnia doręczenia wniosku, chyba że wniosek dotyczy realizacji obowiązku zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych lub usunięcia jego skutków, kiedy to Usługodawca udziela informacji w najbliższym możliwym terminie, nie później niż w ciągu 48h od doręczenia wniosku.
Usługobiorca i Specjalista wyrażają zgodę na powierzenie danych osobowych do dalszego przetwarzania przez podwykonawców Usługodawcy, przy czym podwykonawcy powinni spełniać te same gwarancje i obowiązki, jakie zostały nałożone na Usługodawcę niniejszym paragrafem.
Przekazanie powierzonych danych do państwa trzeciego może nastąpić jedynie na udokumentowane polecenie Usługobiorcy, chyba że taki obowiązek nakłada na Usługodawcę prawo Unii Europejskiej lub prawo państwa członkowskiego, któremu podlega Podmiot przetwarzający. W takim przypadku przed rozpoczęciem przetwarzania Usługodawca informuje Użytkownika o tym obowiązku prawnym, o ile prawo to nie zabrania udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny.
§8 Usunięcie konta oraz danych Usługobiorcy
Usunięcie Konta Usługobiorcy jest możliwe w każdym czasie na podstawie pisemnej dyspozycji złożonej Usługodawcy na adres e-mail.
Usunięcie Konta Usługobiorcy oznacza usunięcie Kont Użytkowników przypisanych do usuniętego Konta Usługobiorcy.
Przed usunięciem Konta Usługobiorca ma możliwość pobrania przechowywanych tam danych, w tym danych osobowych Pacjentów, dostępnych jako pliki tekstowe. Zabezpieczenie plików po pobraniu i na czas transferowania leży w gestii Usługobiorcy.
Jeśli dyspozycja usunięcia Konta Usługobiorcy została złożona w Okresie Abonamentowym, konto zostaje usunięte i umowa o świadczenie Usługi Abonamentowej rozwiązuje się z końcem takiego Okresu Abonamentowego przy zachowaniu zapisów zawartych w § 4 – Usługa Abonamentowa.
§9 Postępowanie reklamacyjne
W razie wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości dotyczących działania Systemu czy świadczonych usług, w tym mających charakter techniczny, Użytkownik powinien skontaktować się z Usługodawcą wysyłając wiadomość na adres: [email protected], lub telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu: +48 690 043 723 (pn-pt, 9:00- 17:00), podając dane niezbędne do identyfikacji danego problemu.
Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, a także związane z rozliczeniami, Usługobiorca może składać wysyłając wiadomość na adres: [email protected], lub telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu: +48 690 043 723 (pn-pt, 9:00- 17:00).
Treść reklamacji dotyczących nieprawidłowego funkcjonowania Systemu powinna zawierać: aktualne dane kontaktowe Usługobiorcy i/lub Użytkownika, precyzyjny opis stwierdzonych nieprawidłowości, termin wystąpienia i czas trwania wskazywanych nieprawidłowości.
Reklamacje dotyczące rozliczeń, w tym co do wysokości kwot z tytułu Opłat Abonamentowych powinny zawierać: numer faktury, datę jej wystawienia, stwierdzoną nieprawidłowość faktury.
Reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę niezwłocznie, nie później niż w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty ich otrzymania. W razie konieczności przeprowadzenia dodatkowych czynności zmierzających do ustalenia wystąpienia i przyczyn nieprawidłowości, Usługodawca zastrzega sobie prawo przedłużenia powyższego okresu, stosownie do czasu potrzebnego na wykonanie takich czynności diagnostycznych. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Usługodawca poinformuje Usługobiorcę drogą elektroniczną na podany adres e-mail.
Reklamacje nie będą mogły zostać uwzględnione w przypadku, gdy:
zgłaszający reklamację nie uiścił Opłaty Abonamentowej i nie posiada prawa do korzystania z pełnego zakresu Usługi Abonamentowej,
nieprawidłowość powstała z przyczyn nieleżących po stronie Usługodawcy, w tym na skutek niespełnienia minimalnych wymogów technicznych określonych w § 3, problemów Użytkownika z łączem internetowym, zainfekowaniem sprzętu Użytkownika złośliwym oprogramowaniem, ujawnieniem danych do logowania osobom nieupoważnionym, zapomnieniem loginu lub hasła etc.,
reklamacja dotyczy utraty danych po usunięciu Konta Usługobiorcy lub Konta Użytkownika, chyba że podczas tej procedury doszło do nieprawidłowości w funkcjonowaniu Systemu.
§10 Przerwy techniczne
Usługodawca zastrzega sobie prawo do przerw w dostępie do pełnej funkcjonalności Systemu w celu wprowadzenia ulepszeń lub przeprowadzenia koniecznych napraw i prac konserwacyjnych. Prace te będą prowadzone w miarę możliwości w godzinach wieczornych lub w dni ustawowo wolne od pracy i zgłaszane Użytkownikom z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, chyba że charakter usterki lub zagrożenia nie pozwoli na takie przeprowadzenie prac.
W przypadku przerwy w dostępie do Usługi Abonamentowej, o której Usługodawca nie poinformował z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, trwającej dłużej niż osiem godzin i przypadającej na dzień roboczy pomiędzy godziną 8:00 a 18:00, Usługobiorca uprawniony jest do złożenia oświadczenia o obniżeniu Opłaty Abonamentowej w wysokości odpowiadającej iloczynowi uiszczonej Opłaty Abonamentowej i stosunku czasu trwania usterki w dniach do całego Okresu Abonamentowego.
§11 Postanowienia końcowe
Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Regulaminie.
O zmianach Regulaminu Usługodawca informuje każdego Użytkownika za pośrednictwem wiadomości e-mail, wraz z pouczeniem Usługobiorcy o prawie rozwiązania umowy (usunięcia Konta Usługobiorcy) z zachowaniem 15-dniowego okresu wypowiedzenia. Zmieniony Regulamin wiąże Użytkownika w terminie wskazanym przez Usługodawcę, nie krótszym niż 15 dni od momentu powiadomienia i udostępnienia mu zmienionej treści Regulaminu. W okresie wypowiedzenia obowiązuje Regulamin w dotychczasowym kształcie.
Regulamin może zostać zmieniony bez zachowania 15-dniowego terminu, o którym mowa w ust. 2, w przypadku, gdy zmiana implementuje bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa wchodzące w życie przed upływem terminu lub jest konieczna do zapewnienia cyberbezpieczeństwa Użytkowników.
Wszelkie ewentualne spory Usługodawca i Usługobiorca zobowiązują się rozstrzygać w drodze polubownych negocjacji, a w przypadku nieosiągnięcia porozumienia w okresie 30 dni od rozpoczęcia rokowań, spory te zostaną poddane pod rozstrzygnięcie właściwego sądu powszechnego.